Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Mocarzewie

10 kroków dla zdrowia podczas pandemii koronawirusa

28 kwietnia 2020

Podczas rozprzestrzeniania się koronawirusa niestety musimy pozostać w domach co nie jest łatwym zadaniem. Dlatego też należy zadbać o zdrowie nie tylko psychiczne, ale również fizyczne.

  1. Codziennie wietrz mieszkanie

Brak świeżego powietrza doskwiera nam najbardziej, dlatego nie powinniśmy zapominać o codziennym wietrzeniu mieszkania. Świeże powietrze pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, koncentrację i lepsze samopoczucie. Dlaczego? Bo w dobrze przewietrzonym mieszkaniu nie ma miejsca dla rozwoju pleśni i grzybów. W dodatku sezon grzewczy jeszcze się nie zakończył, a w ogrzewanych pomieszczeniach powietrze staje się suche, co negatywnie wpływa na nasze śluzówki.

  1. Uprawiaj sport

Pomimo, że mamy ograniczone możliwości do uprawiania sportów na dworzu to  nadal możemy ćwiczyć w domu. Poranne rozciąganie czy kilka przysiadów w trakcie dnia pozwoli "rozruszać kości". Ponadto wielu trenerów personalnych przygotowuje treningi online, a część z nich dostępne są całkowicie za darmo.

  1. Pij dużo wody

Siedząc w domu, nasze pragnienie jest znacznie mniejsze, przez co zapominamy o piciu wody, a przecież odpowiednie nawodnienie to podstawa do utrzymania zdrowego funkcjonowania organizmu. Jeśli nie chcesz dopuścić do zatrzymywania wody w organizmie i opuchnięcia brzucha, stóp czy dłoni - pij wodę.

  1. Jedz regularnie

Planuj swoje posiłki. Pamiętaj, że powinnaś jeść 5 mniejszych posiłków, codziennie o tej samej porze. Nie podjadaj.Rano zjedz dobre śniadanie, przekąskę na drugie śniadanie, porządny obiad, lekki podwieczorek i małą kolację.

  1. Wychodź na krótkie spacery

Możemy wyjść na króciutki spacer. Możesz przejść się wkoło bloku czy po własnym podwórku, jeśli go posiadasz. Nawet taki 10 minutowy spacer doda ci energii i poprawi nastrój.

 

  1. Ogranicz oglądanie informacji

Zamartwianie się tym, co dzieje się na świecie nie pomoże ci przetrwać tego trudnego okresu. Wiadomości wystarczy obejrzeć raz dziennie. Ciągłe śledzenie koronawirusa tylko potęguje strach, przygnębia i psuje nastrój.

  1. Obejrzyj dobry serial

Mamy szczęście, że żyjemy w czasach Netflixa, HBO, itd. Zawsze można poprawić sobie humor dobrą komedią lub wciągającym serialem. Pamiętaj tylko, że jak zaczniesz oglądać serial, nie musisz całego sezonu skończyć w jeden dzień! Jeden odcinek dziennie w zupełności wystarczy. Mimo zamknięcia w domach nie musimy żyć tylko w wirtualnym świecie - to nie jest dobre dla zdrowia psychicznego.

  1. Czytaj książki

Dobra książka przed snem to zawsze wspaniały pomysł. Nawet jeśli wszystkie domowe egzemplarze już przeczytałaś, możesz zamówić książkę przez internet lub pobrać e-booka. Dobra książka pozwoli ci przenieść się do innego świata, wolnego od koronawirusa i problemów, z którymi zmaga się teraz świat. Daj się ponieść chwili zapomnienia, bo kiedy będzie lepszy czas na nadrobienie książkowych zaległości?

  1. Rozmawiaj z domownikami o wszystkim tylko nie koronawirusie

Staraj się spędzać jak najwięcej czasu z domownikami - grajcie w gry planszowe, wspólnie ćwiczcie, gotujcie, ale przede wszystkim dużo rozmawiajcie. Na pewno nigdy nie mieliście tyle czasu dla siebie co teraz. Dlatego warto rozmawiać, wspominać dawne czasy, oglądać wspólne zdjęcia z wakacji i cieszyć się wspólnymi chwilami.

Pamiętaj, aby jak najmniej rozmawiać o koronawirusie, który zawładnął naszym życiem. Wypędźmy go ze swoich domów! Jest tyle lepszych tematów do rozmów, że nie warto dołować się pandemią.

  1. Przygotuj listę rzeczy do zrobienia po koronawirusie

Jak się na coś czeka, to czas mija szybciej i przyjemniej. Na co teraz czeka większość ludzi? Na koniec pandemii. Dlatego zaplanuj sobie, co zrobisz jak już uda ci się wyjść z domu. Nie musi to być od razu zagraniczny wyjazd. Możesz nawet zaplanować wyjście na długi spacer, wyjście do fryzjera, kosmetyczki czy na zakupy. Sama myśl o tych drobnych przyjemnościach przywróci uśmiech na twojej twarzy.

Do dzieła!