Nauczyciele
W naszej Placówce wszyscy nauczyciele posiadają pełne kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Nasza kadra to oligofrenopedagodzy z wykształceniem kierunkowym w zakresie nauczanego przedmiotu.
Nauczyciele Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych:
mgr Ambroziak Agnieszka - wychowawca klasy III Pp, nauczyciel WWRD
mgr Ambroziak Artur - nayczyciel wychowania fizycznego
mgr Buczyńska Justyna - nauczyciel wychowania przedszkolnego Przedszkole I i WWRD
mgr Cieślak Monika - nauczyciel rewalidacji
mgr Czubak Jolanta - wychowawca klasy I-III życia i zespołu rewalidacyjnego VII
mgr Durmaj Justyna - wychowawca klasy I Pp
mgr Durmaj Marta - wychowawca klasy VII życia
mgr Dybiec Małgorzata - wychowawca klasy II-III Pp
mgr Dymowska Monika - nauczyciel języka polskiego, historii, logopeda
mgr Fudała Jacek - nauczyciel zajęć rozwijających kreatywność i informatyki
mgr Furmanek Edyta - psycholog
mgr Grefkowicz Ewa - wychowawca klasy IV-VI życia i VII sp., nauczyciel WWRD
mgr Jarosz Agnieszka - wychowawca zespołu rewalidacyjnego III
mgr Jasińska Anna - terapeuta Integracji Sensorycznej
mgr Kowalczyk Grażyna - wychowawca klasy VIII życia, nauczyciel bibliotekarz, nauczyciel WWRD
Kowalska Wioletta - rehabilitantka
mgr Kwiatkowska Iwona - wychowawca klasy I życia, nauczyciel WWRD
s. mgr Łukasińska Agnieszka - nauczyciel religii i zajęć rozwijających komunikowanie się
mgr Mamcarz Aleksandra - nauczyciel wychowanie przedszkolnego Przedszkole II
mgr Matusiak Elżbieta - nauczyciel WWRD i logopeda
mgr Milczarek Katarzyna - nauczyciel zajęć rozwijających kreatywność, doradztwa zawodowego i funkcjonowania osobistego i społecznego
mgr Milczarska Eliza - nauczyciel języka angielskiego
mgr Olczak Dorota - wychowawca zespołu rewalidacyjnego V
mgr Piechocka Regina - nauczyciel przysposobienia do pracy
mgr Robak Anna - wychowawca zespołu rewalidacyjnego II
Symołon Edyta - wychowawca zespołu rewalidacyjnego IV, neurologopeda
s. mgr Szwarc Elwira - nauczyciel religii
mgr Tyszka Marcin - nauczyciel rewalidacji, hipoterapeuta
mgr Wiśniewska Martyna - wychowawca zespołu rewalidacyjnego I
mgr Wojda Dorota - wychowawca zespołu rewalidacyjnego VI
Głównym elementem procesu wychowania jest nauczyciel jako człowiek. Według W. Pomykały ,,nauczyciel oznacza osobę , która wykonuje zadanie nauczania i wychowania uczniów w szkole lub innej placówce oświatowej”. Każdego nauczyciela powinien cechować talent pedagogiczny. Talent to coś, co trudno jest bliżej określić jednak ma duże znaczenie wychowawcze.
Obok talentu ważną cechą jest, zwłaszcza dla nauczyciela autorytet. Jeśli nauczyciel będzie miał autorytet wśród uczniów, wyniki jego pracy będą dobre a uczniowie z przyjemnością będą z nim pracować.
Dobry wychowawca powinien być człowiekiem twórczym, zdolnym do podejmowania niestereotypowych działań i poszukiwania nowych i oryginalnych rozwiązań.
Powodzenie wychowawcy w każdym środowisku zależy od jego osobowości. Osobowość to zintegrowana całość procesów biologicznych, psychologicznych i socjologicznych wpływających na względną stałość zachowań człowieka.
W. Okoń mówiąc o osobowości nauczyciela ma na uwadze ,,stopień jego zaawansowania w poznawaniu i wartościowaniu stosunków panujących na świecie, przede wszystkim w świecie społecznym, a zarazem w twórczym wykształcaniu tych stosunków”. Dobry nauczyciel nie tylko przekazuje uczniom wiedzę, ale jest ich opiekunem i powiernikiem.